Τρίτη 12 Αυγούστου 2008

Lesvos 2008 (Days 3 & 4)

Συνεχίζουμε δυνατά, ανεβάζοντας στροφές...

3η μέρα: Ξεκινήσαμε το πρωί για μπανάκι, το πρώτο (από τα λίγα είναι η αλήθεια) που θα κάναμε στο νησί. Διαλέξαμε την κοντινή παραλία του Αγίου Ερμογένη (Google Map), δοκιμασμένη από τη Δάφνη και πολύ συμπαθητική, χωμένη σε έναν μικρό κόλπο και με την ομώνυμη εκκλησία να μας επιβλέπει όσο μπανιαριζόμαστε.

Φυσικά ο συνηθισμένος με τις παραλίες της Χαλκιδικής, Γιαννάκης, ταράχτηκε λίγο με το πόσο μικρή ήταν η παραλία, αλλά προσπάθησε να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες (τις ποιες;) της χαλαρότητας και του σχετικά λίγου κόσμου. Καφεδάκι στην καντίνα ακριβώς από πάνω και βουρ για Χαραμίδα.

Αραχτοί και light στην ταβέρνα "Ταβέρνα" (lol όμως;) για σαρδέλα και καβουροσαλάτα πρώτης ποιότητας, πέσαμε και σε συζήτηση του πόσο πιο χαμηλά από άποψη τουρισμού κινήθηκε φέτος το νησί σε σχέση με πέρυσι. Χαλαρούς τους είδα πάντως να το συζητάνε. Γενικά υπάρχει διάχυτη η αίσθηση, πως δεν εξαρτώνται μόνο από τους τουρίστες, αλλά είναι αρκετά αυτάρκες νησί. Πράγμα που δεν είναι καθόλου ψέματα, αφού κεραμική, τοπικά προϊόντα από συλλόγους σε κάθε χωριό (μαρμελάδες και ούζο, μερικά μόνο παραδείγματα) και ελιές εξάγονται σαν τρελά εκτός Λέσβου.

Συνεχίσαμε για δεύτερο μπάνιο εκεί παραδίπλα, στην παραλία της Χαραμίδας (Google Map), αφού πρώτα το ρίξαμε λίγο στο διάβασμα, κάτω από μια ομπρέλα, υπό τον ήχο πολλών γκλινκιγκλίνκι από κοχύλια που κουνιόνταν με τον αέρα. Tom Robbins και Terry Pratchett τα βιβλία, ε; Όχι τίποτα αισχρά Bίπερ! :P Καλή η παραλία, αλλά η πέτρα μέσα στη θάλασσα δεν παλευόταν. Συμμαζευτήκαμε αργά το απογευματάκι στο σπίτι.

4η μέρα: Μετά από μια ελάχιστη στάση στους Πύργους Θερμής και στη Θερμή, για να φωτογραφήσω το παλιό ξενοδοχείο Σάρλιτζα (Google Map), βγαλμένο μέσα από κάποιο μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, συνεχίζουμε στην πρώτη στάση της διαδρομής μας, στον Μανταμάδο (Google Map). Σημαντικό χωρίο για τη Λέσβο λόγω της αναπτυγμένης τέχνης της αγγειοπλαστικής. Ρίξτε μια ματιά στο κομμάτι "Τα κεραμικά" στο site του Δήμου Μανταμάδου (δε μπορώ να δώσω απευθείας link).

Για πάνω από μήνα, από τις 19/7 μέχρι τις 25/8, έτρεχε η 13η Παλλεσβιακή Έκθεση Κεραμικής στο Πολύκεντρο Μανταμάδου (Google Map), ένας χώρος παλιών εργαστηρίων κεραμικής που έχει αναπαλαιωθεί, και δε χάσαμε ευκαιρία να την επισκεφθούμε.

Παρότι απαγορευόταν οι φωτογραφίες, βγάλαμε μερικές πριν μας παρατηρήσουν. Δε νομίζω πως καταλαβαίνω το γιατί απαγορευόταν η φωτογράφηση, αλλά δε θα γίνω κακός. Καλή φάση, με έργα Τούρκων (από κει και οι φωτογραφίες, αφού έτσι ξεκινούσαν τα εκθέματα στη σειρά), Λεσβιωτών (καλά το λέω;) και Χιωτών αγγειοπλαστών. Φεύγοντας είδαμε λίγο το χωριό και ήπιαμε μια Mast, πριν συνεχίσουμε.

Φάγαμε το μεσημεράκι στην Ανεμόεσσα, στη Σκάλα Συκαμιάς, δίπλα στην Παναγιά Γοργόνα (Google Map). Όχι κάτι το ιδιαίτερο το φαγητό και ελάχιστα πιο τσιμπημένες τιμές από όσο θα ήθελα, αλλά το μικρό λιμανάκι με την εκκλησία ήταν όλα τα λεφτά και άξιζε την επίσκεψή μας. Και αρκετά τουριστικός προορισμός, αφού άκουσα Ιταλικά, Γερμανικά και κάποια σλαβικής προέλευσης γλώσσα, μόνο από τα 3 τραπέζια δίπλα μας.

Αφού περάσαμε τη γεμάτη στροφές, αλλά και πολύ όμορφη σε αρκετά σημεία, διαδρομή από Συκαμιά προς Μόλυβο (αυτό που θα δείτε να αναφέρεται ως Μήθυμνα στο χάρτη), με ένα ντετούρ στην Εφθαλού (Google Map), φτάσαμε στον Μόλυβο (Google Map). Άσκοπο, όπως ανακαλύψαμε φεύγοντας, περπάτημα και ανεβοκατέβασμα στα απότομα σοκάκια του νησιού που οδηγούν στα ψηλά, φτάσαμε "στα καλά" μέρη, κάναμε βολτίτσα στα κάπως πιο επίπεδα σημεία του χωριού και ψωνίσαμε σουβενίρ και δώρα για φίλους.

Το χωριό, χτισμένο σε έναν λόφο (γι' αυτό και τα ανέβα-κατέβα), με το κάστρο (Google Map) του 12ου αιώνα για "ταβάνι" (δεν έβγαλα καλές φωτογραφίες του κάστρου, αλλά δείτε αυτή που βρήκα στο Flickr από τον ale3andro), είναι το πιο γραφικό μέρος της Λέσβου. Στενά δρομάκια με απίστευτη θέα στα πόδια τους, μαγαζιά με σεντόνι τη θάλασσα και όμορφα (και διακοσμημένα) σπίτια δίνουν έναν αέρα Κυκλάδων στο χωριό.

Σίγουρα θα ήθελα περισσότερο χρόνο εκεί και αν ξαναπάω στο νησί θα φροντίσω να μείνω σίγουρα κάποιο βράδυ. Μου είπανε και καλά λόγια για το ηλιοβασίλεμα του Μόλυβου, αλλά φύγαμε λίγο πριν πέσει ο ήλιος στα βαθιά και το χάσαμε. Πάντως πιο πριν, φάγαμε παγωτό στο μπαλκονάκι του Blue Fox με θέα το Αιγαίο και τη δυτική Λέσβο στον ορίζοντα.

Συνεχίζουμε με τις επόμενες μέρες, σύντομα. Προσέξτε τα Google Maps που δίνω, πατώντας το + θα δείτε ακριβώς τα κτήρια που αναφέρω. Δεν είχα ιδέα πως η υπηρεσία έχει επεκταθεί και δίνει τόσο ακριβείς εικόνες από νησιά στην Ελλάδα. Πολύ το χάρηκα να τα βρίσκω όλα.